חיפוש למוכרים

חזור למעלה

eBay money back guarantee

איך אנחנו מגנים על מעמד המוכרים, ומפקחים על הפרות של מדיניות eBay?

eBay מציגה הגנה מעודכנת ומורחבת על קונה במקרים של "פריט לא התקבל" או "פריט שאינו כפי שתואר". מטרות eBay Money Back Guarantee (ערבות להחזר כספי) הן:

לעזור לקונים ולמוכרים לפתור מחלוקות באופן חלק ויעיל

להתערב ולפתור מחלוקות הקשורות בעסקאות במידה והקונים והמוכרים לא מצליחים לפתור אותן בעצמם

ליישם את המדיניות וההגדרות של PayPal  לפיתרון מחלוקות מסוג "פריט לא התקבל" ו"פריט לא כפי שתואר"

eBay money back guarantee מאפשרת תהליך חדש ויעיל יותר, במסגרת זמן מהירה יותר. האינטראקציה בין קונים ומוכרים מנוהלת בצורה המעודדת תקשורת ישירה ביניהם. עם זאת, במקרים בהם אין הסכמה, יש לקונים ולמוכרים אפשרות לפנות אל eBay  ואנו ניקח חלק פעיל יותר על מנת להבטיח את פיתרון המחלוקת. במקרים מסוימים, בהם נקבע שהמוכר לא היה אחראי לבעיה, ייתכן ואף נזכה את הקונה על חשבוננו.

מדיניות eBay money back guarantee חלה על כל המוכרים ועליהם לפעול בהתאם לה כאשר הם רושמים פריטים או מבצעים עסקאות. מדיניות זו חלה על כל אתר eBay ומשמשת כדרך העיקרית בה קונים ומוכרים פותרים מחלוקות הקשורות בעסקאות השונות.

פעולה בניגוד למדיניות eBay Money Back Guarantee או אי-ציות לה עלולה להוביל להשלכות שונות, לרבות:

  • ייתכן ש-eBay תקבל החלטה נגדכם בתביעה מסוימת. במקרה זה eBay עשויה לזכות את הקונה ולדרוש מכם המוכרים פיצוי בגין זיכוי כספי זה
  • הגבלה או השעייה של חשבונכם
  • הגבלה של הזכויות בחשבון
  • איבוד דירוג Top-Rated Seller (מוכר בדירוג מוביל) ועמו אובדן של הנחות על עמלות המוענקות בגין דירוג זה

מקרים

כאשר לקונה יש בעיה הנוגעת לפריט שקנה מכם באתר eBay.com  או eBay.co.uk  והוא אינו מצליח ליישב את המחלוקת ישירות אתכם המוכרים, באפשרותו לפנות אל eBay. מקרים נפוצים בגינם נפתחת מחלוקת הם מקרים בהם הקונה לא קיבל את הפריט שרכש או מקרים בהם הפריט שקיבל אינו כפי שתואר ברשומה.

פתרון הבעיה מול הקונה

תוכלו להגיב למחלוקת שהועלתה מולכם על ידי כניסה לאתר שבו מכרתם את הפריט, eBay.com או eBay.co.uk, ומעקב אחר ההוראות. הוראות אלה תופענה באנגלית. באם מכרתם את הפריט לקונה ב-eBay.co.uk  יעמדו לרשותכם 8 ימים להשיב לקונה בטרם נקיטת צעדים נוספים. באם מכרתם את הפריט לקונה ב-eBay.com פרק הזמן למענה יעמוד על 3 ימים.

החלטה

בחלוף 3 או 8 ימים, כתלות באתר בו נמכר הפריט, eBay תבדוק את המקרה. במידה והקונה לא קיבל כל תגובה או שאחד הצדדים הסלים את המקרה, ייתכן ונפסוק לטובת אחד מהצדדים.

פסיקה לטובת הקונה ופיצוי מהמוכר ל- eBay

אנחנו דורשים ממוכרי eBay לשתף פעולה עם תהליך יישוב המחלוקות שלנו, כמו גם לאפשר לנו לקבל החלטה סופית, על פי שיקול דעתנו הבלעדי, לגבי כל תביעה שקונה מגיש ל-eBay בכפוף למדיניות eBay money back guarantee. באם אנחנו מיישבים מחלוקת לטובת הקונה, נזכה את הקונה על מחיר הפריט ודמי המשלוח המקוריים, ונדרוש מהמוכר לפצות את eBay בגין הזיכוי. מבלי להגביל את האמור לעיל, ייתכן ומוכרים לא יצטרכו לשלם פיצוי זה, זאת באם יספקו את המסמכים הנדרשים כמפורט במדיניות ובדרישות הרלוונטיות, למשל: אישור משלוח או הוכחה שהפריט היה כפי שתואר.

איך מתבצע פיצוי הקונים ב-eBay מנקודת מבטם של המוכרים

  • עבור עסקאות ששולמו באמצעות PayPal , ייגבה הפיצוי על ידי הוצאת כספים מחשבונות אלו
  • מוכרים רשאים לשנות שיטת פיצוי זו באמצעות פנייה ל-eBay
  • במקרים בהם בחשבונות PayPal אין יתרות מספיקות או במקרים בהם PayPal אינה שיטת הפיצוי של המוכר,  תידרש שיטת פיצוי אחרת
  • שינוי שיטת הפיצוי לא ישפיע על השימוש שלeBay  באמצעי התשלום המעודכן לטובת מטרות אחרות (כגון תשלום עבור עמלות שלeBay )
  • במקרים בהם המוכר לא סיפק ל-eBay  שיטת פיצוי תקפה, ייתכן והחוב ייגבה באמצעות מנגנוני גבייה אחרים. בנוסף, ייתכן וניאלץ להשעות או להגביל את המסחר של המוכר באתרים שלנו, עד שתוסדר קבלת התשלום

התוצאות של אי-תשלום ל- eBay על זיכויי קונים

כאשר מוכר לא מציית למדיניות eBay Money Back Guarantee ייתכן כי eBay תפעל בדרכים הבאות:

  • ביטול מעמד מיוחד המשויך לחשבון (כולל מעמד מוכר-על או דירוג Top-Rated Seller)
  • תפחית או תבטל כל הנחה שניתנה למוכר
  • תפחית את הנראות של רשומות המוכר בתוצאות החיפוש
  • תציג דרישות מסוימות בנוגע לאפשרויות התשלום המוצעות על ידי המוכר והשהיות פוטנציאליות של תשלומים המבוצעים דרך PayPal
  • תגביל או תשעה את חשבון המוכר

ערעורים

אם מקרה מסתיים בפסיקה לטובת הקונה, מוכר רשאי לערער על ההחלטה על ידי המצאת המסמכים המתאימים ופנייה לשירות הלקוחות. אם ההחלטה משתנה, יוחזר למוכר סכום הפיצוי בהתאם לשיטת הפיצוי המקורית. במידת הצורך, הערעור יופנה אל צוות שירות הלקוחות של eBay.co.uk או eBay.com.

יישוב מחלוקות של eBay לתביעות של קונים

פרטים על טענות שפריט לא התקבל

פרטים על טענות שפריט אינו כפי שתואר ברשומה

פרטים על זיכויים ושינויי החלטות

בעיות אחרות הקשורות לעסקאות

היו קשובים, אדיבים ומקצועיים

  1. מכיוון שקונים יכולים להגיש תביעות דרך eBay ו-PayPal שימו לב להודעות דואר אלקטרוני המגיעות מ-eBay אודות בעיות ביישוב מחלוקות, והמשיכו לעקוב ולהתעדכן במרכז ליישוב מחלוקות של PayPal
  2. אם קיבלתם דואר אלקטרוני מהמרכז ליישוב מחלוקות של eBay לגבי אחת מהעסקאות שלכם, נקטו פעולה מיידית. תוכלו למצוא הודעות אלה בתחום Messages באתר, ובחשבון הדואר האלקטרוני שלכם שרשום אצלנו
  3. השתמשו בשירותי דואר המספקים אישורי משלוח ובמידת הצורך, אישור חתימה, והעלו מידע מעקב אחר משלוחים אל 'eBay שלי'
  4. תארו בבירור את הפריטים שאתם מוכרים והדגישו במפורש ליקויים כלשהם, כדי שקונים יבינו בדיוק מה הם מקבלים
  5. השתמשו בטקסט תיאורי והוסיפו מספיק תמונות כדי לתאר במדויק את מצב הפריט