חיפוש למוכרים

חזור למעלה

תכנית השילוח הגלובלית (GSP)

הדרך הקלה ביותר לשלוח לחו"ל: אתם שולחים את הפריטים למרכז השילוח הגלובלי בארה"ב ומשם אנחנו דואגים להעבירם לקונים בכל העולם.

 על התכנית

תכנית השילוח הגלובלית מפשטת עסקאות בינלאומיות, ופותחת עבורכם שווקים חדשים מסביב לעולם. התכנית מגדירה אילו מהפריטים שלכם יכולים להימכר, ולאילו מדינות. כאשר הפריט שלכם נמכר, פשוט שלחו אותו למרכז השילוח הגלובלי בקנטקי, ארה"ב, ומשם אנחנו נדאג לשלוח את הפריט לקונים מסביב לעולם.

 

איך זה עובד

  • אתם מעלים רשומה
  • הפריט שלכם נמכר לקונה בינלאומי במדינות כשירות לתכנית
  • אתם שולחים את הפריט למרכז השילוח בארה"ב
  • מומחי שילוח בינלאומיים מנהלים את השילוח הגלובלי ותהליכי מכס ומעבירים את הפריט לקונים שלכם

הצטרפות לתכנית (OPT-IN)

על מנת להצטרף לתכנית:

  1. גשו ל – My eBay > Account > Site Preferences
  2. גללו מטה לאיזור ה- Shipping Preferences
  3. הקליקו על Edit שמימין ל- Offer the global Shipping Program
  4. הקליקו על Start Now

כשירות להשתתפות בתכנית

בטרם אתם מעלים את הפריטים שלכם עם תכנית השילוח הגלובלית , הקפידו לוודא שאתם כשירים למכור באמצעות התכנית.

  • דירוג המוכר שלכם צריך להיות Standard או Above standard ב- eBay.com
  • עליכם לפעול על פי הכללים והחוקים החלים במסגרת eBay User Agreement

 

הידעתם? מוכרים העושים שימוש בתכנית המשלוחים הגלובלית נהנים מעלייה של כ- 15% במכירות*

לצפייה ברשימת המדינות אליהן אפשר לשלוח במסגרת תכנית השילוח הגלובלית הקליקו כאן

פריטים בקטגוריות מוגבלות לא נכללים לפי שעה בתכנית השילוח הגלובלית , וזאת עקב מגבלות ייצוא שהוגדרו על ידי התכנית. לצפייה ברשימת הקטגוריות המוגבלות הקליקו כאן

 

שימו לב- זו אינה רשימה מלאה של הקטגוריות המוגבלות. במידה והקטגוריה של הפריט שלכם אינה נתמכת על ידי התכנית, אתם תקבלו התראה בעת יצירת הרשומה.

פריטים שאינם מורשים ב- eBay אינם יכולים להישלח באמצעות תכנית השילוח הגלובלית . ישנם פריטים נוספים שאינם מורשים במסגרת התכנית. לרשימה, הקליקו כאן

 

למידע נוסף על הגבלות במשלוחים בינלאומיים, הקליקו כאן

תנאים להשתתפות בתכנית ברמת הפריט

 

• הפריט צריך להישלח למרכז השילוח הגלובלי בארה"ב
• הפריט צריך להיות מוצע למכירה ב eBay.com
• הפריט צריך להיות כלול בקטגוריה שנתמכת על ידי תכנית השילוח הגלובלית
• הרשומה חייבת לכלול את PayPal כשיטת תשלום
• הכתובת למשלוח חייבת להיות כתובת מגורים או רחוב, ולא תיבת דואר. להחרגות, הקליקו
• החבילה צריכה לא לחרוג מהמימדים המפורטים לעיל כאן
• מחיר המכירה של הפריט, ללא טיפול ומשלוח, צריך להיות נמוך יותר מהמפורט כאן
• רשומות מסוג מכירה פומבית, עם או בלי כפתור קנייה מיידית, אינן כשירות למשלוח לרוסיה באמצעות תכנית השילוח הגלובלית. עבור סוגים אלו של רשומות, האחריות לארגן שילוח בינלאומי אלטרנטיבי, כמו גם לפעול על פי חוקי הייצוא, הנהלים והכללים השונים במשלוח בינלאומי, היא עליכם המוכרים
• הפריט צריך להיות מורשה למכירה ב- eBay

תכנית השילוח הגלובלית - מאחורי הקלעים

החרגות במשלוחים

החרגות במשלוחים שאתם יוצרים חלות גם על הרשומות הכשירות שלכם בתכנית השילוח הגלובלית. על מנת להחיל החרגות על רשומה יחידה:

  1. הקפידו להסיר את הוי בסעיף Override my shipping exclusions for Global Shipping Program eligible items ב- My eBay
  2. ברשומה עצמה, גשו ל- Add shipping details section.
  3. גללו ל- International shipping, וסמנו את הצ'קבוקס Send it to the Global Shipping Center, and the rest will be taken care of for you. אם אין באפשרותכם לסמן את הצ'קבוקס, המשמעות היא שהקטגוריה שבה רשום הפריט אינה כשירה לתכנית המשלוח הגלובלית.
  4. לחצו על create exclusions על מנת ליצור החרגות לרשומה. במידה וכבר יש לכם החרגות, הקליקו על exclusions list על מנת לבצע שינויים.
  5. בחרו את המדינות שברצונכם להחריג.
  6. הקליקו על Apply מנת לשמור את ההחרגות שיצרתם עבור הרשומה.

שילוח ומעקב אחר פריטים

+ כאשר אתם יוצרים תווית שילוח ב- eBay, מידע מעקב אחר הפריט מועלה באופן אוטומטי ל- My eBay. אם אתם לא משתמשים בתווית שילוח של eBay, הקפידו להוסיף מספר מעקב באופן ידני. לאחר שתדפיסו תווית שילוח או תעלו מספר מעקב, אנחנו נייצר מספר מעקב גלובלי עבורכם. מספר זה יופיע ב- My eBay ובעמוד פרטי ההזמנה (Order details page) ויאפשר לכם מעקב אחר החבילה מהרגע המשלוח ועד אשר תגיע לקונה שלכם.

 

שימו לב- משלוח לתאי דואר לא נתמך על ידי תכנית השילוח הגלובלית , למעט קנדה. המשלוחים בתכנית הם לסניפי דואר.

 

כאשר אתם מעלים מידע מעקב, אנחנו מעדכנים את הקונים באימייל שהפריט נשלח וכוללים את מספר המעקב הגלובלי. מספר זה זמין לצפייה עבור הקונה גם דרך עמוד פרטי ההזמנה (Order details page) וב- My eBay.

דברים שחשוב לקחת בחשבון:

  • אם יש ברשותכם מערכת עצמאית ששולחת מידע מעקב לקונים, הקפידו לשלוח רק את מספר המעקב הגלובלי על מנת למנוע בלבול אצל הקונים.
  • אם אתם מייצרים תווית שילוח משלכם, הקפידו לכלול reference number. את מספר זה תוכלו למצוא בעמוד פרטי ההזמנה (Order details page) יחד עם שמו של הקונה וכתובת מרכז השילוח הגלובלי.
  • במידה ואתם רוכשים ביטוח USPS, הוא מכסה אתכם רק עבור נזק או אבידה של החבילה במהלך הלג למרכז השילוח הגלובלי. בנוסף, ביטוח מסוג ShipCover לא זמין עבור משלוחים למרכז השילוח הגלובלי במסגרת התכנית.
  • אם אתם רוכשים אישור חתימה (signature confirmation) כאשר אתם שולחים את הפריט, תקבלו את האישור כאשר הפריט יתקבל במרכז השילוח הגלובלי, ולא כאשר הפריט יתקבל אצל הקונה.

על אף שבאחריותכם להעביר את החבילה בבטיחות למרכז השילוח הגלובלי, באופן כללי לא תהיו אחראים לנזק או אבידה של הפריט במהלך הלג הגלובלי למרכז. למידע נוסף, קראו את מדיניות התכנית ותשובות לשאלות נפוצות. ייתכן ולא יוחזרו אליכם פריטים שלא ניתנים לשילוח.

חיובי קונים

במסגרת הרשומה, יראה הקונה:

  • הערכה לחיובים בגין משלוח
  • הערכה לחיובים בגין עלויות ייבוא

 

 

במהלך התשלום (צ'קאאוט), יראה הקונה את החיובים הסופיים, כולל:

  • מחיר הפריט
  • חיובים בגין שילוח
  • חיובים בגין עלויות ייבוא

 

החיובים בגין שילוח כוללים עלויות בגין משלוחים שהגדרתם לטובת העברת הפריט למרכז השילוח הבינלאומי, כמו גם דמי טיפול ועמלות אחרות.

 

חיובים בגין עלויות ייבוא כוללים תשלומי מכס, מיסים, שירותי תיווך ועמלות אחרות.

 

בנוסף לחיובים הסופיים, הקונה רואה את הסכום ששולם למוכר ואת הסכום ששולם לתכנית השילוח הגלובלית. אתם תקבלו את מחיר הפריט, את עלות השילוח למרכז המשלוחים הגלובלי ואת דמי הטיפול שהגדרתם ישירות מהקונה שלכם.

 

תוכלו לצפות בחיובים של הקונה דרך עמוד פרטי הזמנה (Order details)

שיטות שילוח בינלאומיות חלופיות

פריטים שכשירים לתכנית השילוח הגלובלית ומוצעים לקונים במדינות כשירות נשלחים באופן אוטומטי דרך תכנית השילוח הגלובלית.

 

באפשרותכם גם להתאים באופן אישי לאילו מדינות אתם רוצים לשלוח דרך התכנית. אופציה זו מאפשרת לכם לבחור באיזה שירות שילוח בינלאומי אתם רוצים להשתמש עבור מדינות ספציפיות, כך שאתם יכולים לבחור בין תכנית השילוח הגלובלית ושירותי שילוח אלטרנטיביים על פי מדינה. קונים רואים רק אפשרות שילוח אחת, בהתבסס על הבחירה שלכם.

 

לדוגמה, באפשרות לקבוע שאתם שולחים לקנדה דרך שירות שילוח סטנדרטי המעניק שירותים בינלאומיים, אך עדיין להשתמש בתכנית השילוח הגלובלית עבור המדינות הכשירות הנותרות.

 

על מנת לבצע התאמה אישית להגדרות של תכנית השילוח הגלובלית  על פי מדינה גשו ל My eBay > Account > Site Preferences

  • הקליקו על Show שנמצא מימין לאיזור ה Shipping Preferences
  • הקליקו על Edit שנמצא מימין ל Offer the Global Shipping Program
  • סמנו את הצ'קבוקס Allow me to customize international shipping by country
  • הקליקו Submit
  • באיזור International shipping של הרשומה שלכם בחרו בשירותי השילוח שברצונכם להשתמש בהם עבור מדינות ספציפיות. באפשרותכם להוסיף 4 שירותי שילוח בינלאומיים בנוסף לתכנית השילוח הגלובלית.

עבור פריטים שאינם כשירים לתכנית השילוח הגלובלית, או פריטים שמוצעים לקונים במדינות שאינן נתמכות בידי התכנית, באפשרותכם להוסיף שירותי שילוח בינלאומיים נוספים.

 

על מנת לספק שירותי שילוח למדינות שאין נתמכות בידי תכנית השילוח הגלובלית:

  • גשו לאיזור International shipping ברשומה
  • עדכנו את בחירתכם בתפריט No additional international shipping
  • תוכלו להוסיף עד 5 שירותי שילוח בינלאומיים

יציאה מהתכנית (OPT-OUT)

במידה ואתם יוצאים מהתכנית, עליכם לחכות 24 שעות בטרם תוכלו לחדש את הרישום אליה.

על מנת לצאת מתכנית השילוח הגלובלית גשו ל My eBay > Account > Site Preferences

  • הקליקו על Show שנמצא מימין לאיזור Shipping Preferences
  • הקליקו על Edit שנמצא מימין ל Offer the Global Shipping Program
  • הקליקו על Opt Out
  • עברו על המידע, אם עדיין ברצונכם לצאת מהתכנית הקליקו על Continue to opt out
  • אם ברצונכם לצאת מהתכנית אבל עליכם לחכות 24 שעות, עדיין באפשרותכם להסיר רשומות פעילות מהתכנית באופן מיידי

על מנת להסיר רשומה בודדת מהתכנית:

  • גשו ל- My eBay > Activity > Sell > Active
  • בחרו ברשומה שברצונכם לשנות
  • בתפריט Edit בחרו Edit selected
  • באיזור Add shipping details הקליקו על Edit selected policy
  • באיזור International shipping של ה- Edit shipping policy, הסירו את Send it to the Global Shipping Center, and the rest will be taken care of for you
  • שמרו ואשרו את השינויים

על מנת להסיר את כל הרשומות הפעילות מתכנית השילוח הגלובלית:

  • גשו ל My eBay > Activity > Sell > Active
  • בתפריט Edit בחרו Edit all listings
  • ב Edit all listings בחרו את כל הרשומות שלכם
  • בתפריט Edit בחרו Shipping policy
  • ב Edit business policies ביחרו Change בתפריט Shipping policy, ואז הקליקו edit
  • באיזור International shipping ב Edit shipping policy, נקו את הבחירה מ- Send it to the Global Shipping Center, and the rest will be taken care of for you
  • הקליקו Submit

עמלות למוכר

  • ההצטרפות לתכנית היא בחינם ולא נגבית עבור ההשתתפות בתכנית עמלה
  • עמלת המכירה הסופית מתבססת על מחיר המכירה הסופי של הפרט, חיובים בגין השילוח דרך מרכז השילוח הגלובלי וסכומים נוספים שבאפשרותך לגבות מהקונה. מע"מ אינו כלול
  • עמלות eBay סטנדרטיות, כמו גם עמלות של PayPal, חלות, כולל עמלות של PayPal בגין עסקאות סליקה חוצות גבול
*כ- 16% מקרב מוכרים שנרשמו לתכנית השילוח הגלובלית באפריל 2015, שלא מכרו בעבר באופן בינלאומי ושלחו יותר מ- 60% מהרשומות הכשירות שלהם באמצעות תכנית השילוח הבינלאומית, חוו עלייה של 15% במכירות (או יותר),  90 ימים לאחר הרישום. זאת בהשוואה לתקופה של 90 הימים שלפני ההרשמה לתכנית. התוצאות עשויות להשתנות בין מוכר למוכר. מקור: PayPal report, 2013

תשובות לשאלות נפוצות

כיצד ניתן לשנות את הכתובת לאחר שהפריט כבר הגיע למרכז השילוח הגלובלי?

לאחר שהחבילה כבר התקבלה במרכז, הכתובת לא ניתנת לשינוי. במקרה זה יש שתי אפשרויות לפעולה.

  1. אם הכתובת שניתנה על ידי הקונה לא תקפה וחברת השילוח לא יכולה למסור את החבילה, הפריט מוחזר למרכז לוגיסטי בינלאומי והקונה מקבל אימייל אוטומטי המורה לו לעדכן את הכתובת דרך My eBay. לקונה יש 7 ימים לעדכן את הכתובת או שהפריט מושמד. ברגע שהכתובת מעודכנת, משלוח מחודש יכול לקחת 14 עד 21 יום. לא ניתן לזרז בדרך כלשהי משלוחים מחודשים של פריטים.

 

  1. אם הכתובת שניתנה על ידי הקונה תקפה תוכלו להציע לקונה להחזיר את הפריט אליכם ולקבל החזר כספי מלא. רק שימו לב- החזרות מקונים בינלאומיים לא מטופלות במסגרת מרכז השילוח הגלובלי. תוכלו להסביר לקונה שהפריט כבר נשלח ואם ברצונו לקבל החזר כספי עליו לשלוח לכם בחזרה את הפריט. הקפידו לעדכן אותו בכתובת שלכם לטובת החזרת הפריט. (בנוסף, הקפידו להדריך את הקונה שעליו לקבל את הפריט בכל מקרה ולא לסרב לקבלת החבילה, וזאת מכיוון שהפריט צריך לחזור אליכם ישירות ולא למרכז השילוח הגלובלי). אם הקונה רוצה לקבל סיוע נוסף בפיתרון הבעיה, באפשרותו לפנות ישירות לתמיכת הלקוחות שלנו והם יוכלו לסייע.

כיצד ניתן לשנות כתובת או לבטל את העסקה בטרם הגעת הפריט למרכז השילוח הגלובלי?

  • במקרים בהם אתם מעוניינים לבטל עסקה או לשנות כתובת, הבקשה צריכה להיות מוגשת לפחות יומיים בטרם הגעת הפריט למרכז השילוח הגלובלי
  • לכן, אם אינכם מצליחים לקבל תשובה מתמיכת הלקוחות בישראל עוד באותו היום, נסו ליצור קשר ישירות עם תמיכת הלקוחות בארה"ב בטלפון 1-866-540-3229  

קונה מבקש סיוע לגבי פריט שלא הגיע, איך אוכל לסייע לו?

במקרים של פריט שלא הגיע, הקונה מוגן במרבית המקרים על ידי תכנית eBay Money Back Guarantee או PayPal Purchase Protection program. על מנת לסייע לקונים ראשית הדריכו אותם לבדוק האם הפריט כבר היה צריך להגיע על פי תאריך ההגעה המשוער. במידה והפריט כבר היה צריך להגיע, תוכלו להנחות אותם לפתוח בקשה להחזר כספי דרך תכנית eBay Money Guarantee, בדומה לפתיחת בקשה בעסקאות שאינן מתבצעות דרך תכנית השילוח הגלובלית.

 

 

קונה מתלונן שהפריט שהגיע אליו אינו כפי שתואר ברשומה, איך אוכל לסייע לו?

במקרים של פריט לא כפי שתואר, הקונה מוגן במרבית המקרים על ידי תכנית eBay Money Back Guarantee או PayPal Purchase Protection program, ולכן על מנת לסייע לקונים תוכלו להנחות אותם ולסייע להם בפתיחת בקשה להחזרת פריט. הבקשה היא בקשה רגילה להחזרת פריט, והסיבה לכך היא שהחזרות לא מתבצעות דרך תכנית השילוח הגלובלית, אלא באופן רגיל, בין המוכר לקונה.