חיפוש למוכרים

חזור למעלה

מדריך חוכמת ההמונים של החטיבה העסקית : טיפים להצלחה במכירה בשנת 2017

השנה החדשה היא הזדמנות מצויינת לקחת כמה דקות ולהסתכל אחורה על השנה שחלפה ועל המוכרים שהייתם. האם היו היבטים במכירה שהיו חזקים אצלכם במיוחד ותרצו לשמר? האם היו היבטים חלשים יותר שאתם מרגישים שאפשר לשפר?

 

לכבוד 2017 קבלו מדריך חם מהתנור ובו טיפים קטנים שעשויים לעשות עבורכם הבדל גדול. תלו על המקרר או על הלוח במשרד ונסו ליישם כמה שיותר מהם בשנה הקרובה.

 

מיטל שמיע – העלאת רשומות

 

התאימו את הרשומות למובייל

אם נדמה לכם שאתם שומעים את העצה הזו בכל פינה, ובכל רגע, אתם כנראה צודקים. אבל מה לעשות? זה פשוט סופר חשוב. בכל שבוע נכנסים כ- 14 מיליון מבקרים ל- eBay דרך מכשיר המובייל. מה זה אומר? כשהרשומות שלכם אינן מותאמות למובייל אתם משאירים הרבה מאוד כסף "על השולחן". למדו כיצד להתאים את הרשומות למובייל.

 

השקיעו בכותרת ובתיאור הרשומה

כותרת טובה נותנת לרשומה שלכם כוחות-על. הקפידו שהכותרת של הפריט שלכם תהיה מדוייקת וברורה, וכללו בה כמה שיותר מאפייני פריט (Item specifies), למשל: שם המותג, מצבו של הפריט, מודל או דגם ועוד. השתמשו במספר התווים המקסימלי (80 תווים) על מנת לספק כמה שיותר מהפרטים הללו וכך תיהנו מחשיפה גדולה יותר בתוצאות החיפוש.

בתיאור הרשומה הקפידו לתאר את הפריט במדויק, כולל פגמים באם ישנם, הימנעו מלינקים שיאטו את תהליך הרכישה. הקפידו להגדיר בבירור את מדיניות ההחזרות והביטולים שלכם על מנת לעמוד בציפיות של הקונים מאוחר יותר.

 

הוסיפו תמונות איכותיות ורבות לרשומה

יותר מחצי מהמכירות של ישראלים בשנת 2016 היו של פריטים שהיו בהם יותר מתמונה אחת. תנו לקונים שלכם את האפשרות לחוש בפריט בצורה הכי קרובה לדבר האמיתי על ידי צירוף של תמונות איכותיות רבות (עד 12). צלמו את הפריט היטב ממספר זוויות והקפידו להציג כל פגם במידה וישנו, כך שהקונים יידעו בדיוק למה לצפות. למדו על דרישות לתמונות ברשומה

 

הוסיפו מזהי מוצר לרשומות

הוספה של מזהי מוצר לרשומות מגדילה את החשיפה של הפריטים שלכם בתוצאות החיפוש ב- eBay ובמנועי חיפוש חיצוניים דוגמת גוגל ובינג. בנוסף, כאשר אתם מוסיפים מזהי מוצר, במידה והפריט שלכם מופיע בקטלוג eBay ויש לו ביקורות מקושרות, אלו מתווספות באופן אוטומטי לרשומות שלכם ומהוות הוכחה חברתית חשובה עבור הקונים שלכם. חשוב לזכור – החל מעדכון אביב 2016 ישנה חובה של הוספת מזהי מוצר בקטגוריות נבחרות, למדו על מזהי מוצר


ענבר איזנברג – משלוחים והחזרות

 

הציעו משלוח בחינם

88% מהרכישות ממוכרים ישראלים בשנת 2016 היו של פריטים שהוצע לצידם משלוח בחינם. כיום קונים רבים מבצעים רכישה רק ממוכרים שמציעים משלוח בחינם ואף מסננים את הפריטים כך בתוצאות החיפוש. המשמעות? משלוח בחינם הוא כיום חשוב מתמיד על מנת למשוך יותר קונים. כאשר אתם מציעים משלוח בחינם אין זה אומר שאתם צריכים לספוג את עלות השילוח. גלמו במחיר הפריט גם את עלות המשלוח, או חלק ממנו.

 

מדיניות החזרות היא כלי שיווקי לכל דבר, במיוחד התקופת החגים

הקונים היום רוכשים בצורה מושכלת וחכמה, למשל: הם בודקים את התנאים והזכויות שלהם בטרם הם מחליטים מאיזה מוכר לרכוש. וזה מתבטא היטב בנתונים:

  • 66% מהקונים באונליין בודקים האם מוצעת מדיניות החזרות בטרם הרכישה*
  • 45% מהקונים אשר יחזירו פריט למוכר מסוים, ישובו לקנות ממנו בעתיד*

 

מדיניות החזרות חשובה תמיד, ובמיוחד בתקופת החגים, שכן רבים מהקונים רוכשים מתנות ורוצים לדעת שלמקבל המתנה יהיה זמן מספק להחזיר את הפריט במידה וירצה. אל תוותרו עליה.

* UPS Pulse of the Online Shopper Survey, 2016


העלו מספר מעקב לכל משלוח

קונים אוהבים לדעת איפה נמצאת החבילה שלהם בכל רגע נתון. כאשר אתם מעלים מספר מעקב אתם מאפשרים להם בדיוק את זה. בנוסף, אתם חוסכים לעצמכם שאלות מהקונים בנוגע למיקומו של הפריט. מידע מעקב גם מספק לכם הגנה טובה יותר במהלך בירורים שונים במקרים בהם הפריט לא הגיע לקונה.

 

 

אילה בצלאלי – שירות לקוחות

 

העניקו שירות מצוין לכל קונה על מנת להימנע ממחלוקות ומקבלת פידבק שלילי או נייטרלי
קונים רבים בודקים את דירוג המוכר בטרם הם מחליטים ממי לרכוש, העניקו שירות טוב, מהיר ויעיל על מנת לאסוף נקודות ופידבקים חיוביים רבים ככל האפשר. תנו לקונים שלכם סיבות טובות לרכוש מכם. דווקא מכם.

 

הקפידו לוודא שכל הפריטים שאתם מציעים למכירה זמינים במלאי
ביטול עסקאות מצד המוכר כתוצאה ממחסור בפריטים במלאי גורם לאכזבה אצל הקונים ועשוי להביא לפגיעה בדירוג המוכר שלכם. הקפידו על מלאי מספק והשתמשו באופציית ה- Out of stock במידת הצורך.

 

 

קונה טוען שהפריט לא התקבל או שהפריט אינו תואם לרשומה? –  פעלו במהירות

במידה וקונה פותח בקשה מסוג 'פריט לא התקבל' או 'פריט לא כפי שתואר' הקפידו להגיב בתוך 3 ימים ולנסות למצוא פיתרון, כך תימנעו מפתיחת מחלוקת (Case) שעשויה להסתיים בליקוי שישפיע על דירוג המוכר שלכם.

 

שתהיה לכולנו שנה מוצלחת!