חיפוש למוכרים

חזור למעלה

יצירת קשר עם קונים לגבי משלוח

טיפים לתקשורת עם הקונים לגבי משלוחים

  1. פרטו את עלויות המשלוח
    אפשרו לקונים לראות את פירוט העלויות בבירור ובשקיפות מלאה.
  2. הודיעו לקונים בעת שליחת פריט
    שילחו לקונים הודעת דואר אלקטרוני סמוך לשליחת החבילה, על מנת לספק להם תחושת בטחון וחווית שירות חיובית.
  3. צרפו מספר מעקב למשלוח
    אפשרו לקונים מעקב אחר התקדמות הפריט. זיכרו – שימוש בפרוצדורת מעקב גם מהווה "תעודת ביטוח" עבורכם במקרים של אובדן החבילה.
  4. הסבירו מהן שעות הפעילות שלכם
    מכירה בינלאומית פירושה פעילות באזורי זמן שונים. הודיעו מראש לקונים שלכם מהן שעות הפעילות ושעות שירות הלקוחות שלכם. כך הם יידעו מתי לצפות מכם לתשובה, ולא יחשבו שפנייה שלהם אינה נענית מתוך חוסר מקצועיות או חוסר אמינות שלכם כמוכרים.
  5. צרו מסמך שאלות ותשובות נפוצות
    לקונים רבים עלולות לצוץ שאלות זהות. צרו מסמך המאגד תשובות לשאלות נפוצות, וכך תצמצמו את כמות הפניות ואת הזמן שאתם מקדישים למענה.
  6. הקפידו תמיד להיות אדיבים ומקצועיים
    פיתרו את הבעיות באופן רגוע ומנומס, הראו שאכפת לכם מהקונים. כאשר לקוח מרוצה, גדלים הסיכויים שישוב ויקנה בחנות גם בעתיד.
  7. יצירת קשר עם קונים לגבי משלוח
    הרשומה שלכם צריכה לעמוד בזכות עצמה ולספק את כל המידע הרלוונטי לקונה כדי לרכוש בבטחה. המידע על המשלוח צריך להיות ברור ומובן. פעמים רבות אי-הבנות נובעות מתקשורת לקויה.
  8. Checklist למשלוחים (לשימוש במקרה הצורך)
    תקשורת טובה מתחילה במידע מפורט ברשומות שלכם על הפריט שאתם מוכרים, מידע זה יכלול פרטים על המשלוח, העלויות הנלוות ולוחות הזמנים עד הגעת הפריט אל הקונה.

ככל שתאפשרו סוגי משלוח מגוונים יותר,
כך תעניקו לקונים שלכם גמישות רבה יותר ותשפיעו על החלטתם האם לרכוש מכם:

  • הציעו ופרטו עלות של משלוח סטנדרטי
  • הציעו שיטות שונות של משלוח דואר (למשל דואר יבשה או דואר אוויר)
  • פרטו על זמני שיגור של משלוחים
  • הציעו בחירה לפי מהירות המשלוח (למשל משלוח מועדף או רגיל)
  • הציעו משלוח באמצעות חברות דואר/שליחים שונות ופרטו את העלויות
  • פרטו על מדיניות החזרה ומדיניות החלפה
  • הציעו משלוח משולב
  • הציעו משלוח בדואר רשום/משלוח עם ביטוח
  • ספקו הבהרות ללקוח במקרה הצורך. תקשורת היא המפתח להשגת משובים חיוביים ויצירת חוויית קנייה טובה.