חיפוש למוכרים

חזור למעלה

המרכז ליישוב מחלוקות ופריט שלא שולם

אם תיתקלו אי פעם בבעיה הקשורה למכירה, eBay עומדת לרשותכם עם הנחיות, תוכניות ושירותים ליישוב מחלוקות שמטרתם לסייע לכם להגיע לתוצאה הטובה ביותר האפשרית.

כמוכרים, המרכז ליישוב מחלוקות יעזור לכם כאשר:

  • ברצונכם לבטל את העסקה
  • מכרתם פריט אך לא קיבלתם תשלום

מקרים של פריטים שלא שולמו מטופלים במרכז ליישוב מחלוקות באופן שונה ממקרים אחרים. השתמשו בתהליך של 'פריט שלא שולם' אם אתם מוכרים שקונה לא שילם להם, או אם אתם קונים שקיבלו הודעה על מקרה של 'פריט שלא שולם'. אם יש לכם בעיה הנוגעת למשוב או לגניבת זהות, פנו דרך 'צור קשר' בעזרה, במקום למרכז ליישוב מחלוקות.

תהליך לפריט שלא שולם

אם לא קיבלתם תשלום עבור פריט שמכרתם, אנחנו כאן כדי לעזור לכם עם הנחיות וכלים ליישוב מחלוקות. הנה מה שעליכם לעשות:

1. דברו עם הקונה

ניתן לפתור את מרבית הבעיות על ידי יצירת קשר ישיר עם הקונה. אם חלפו מספר ימים מאז שהקונה הזמין את הפריט שלכם ועדיין לא קיבלתם תשלום, פנו לקונה ובררו האם הוא מתכנן לשלם או ניסה לשלם עבור הפריט. אם הקונה ניסה לשלם, נסו לאתר את התשלום ב- PayPal או באמצעי התשלום האחר של הקונה.

2. פתרו את הבעיה במרכז ליישוב מחלוקות

אם אינכם מצליחים לפתור את הבעיה ישירות עם הקונה, תוכלו לפתוח מחלוקת בגין פריט שלא שולם במרכז ליישוב מחלוקות.

3. התזמון חשוב

שימו לב לתזמון של פתרון המחלוקת (case), מכיוון שישנן מסגרות זמן שונות לפתיחה ולסגירה של מחלוקות באתרי eBay השונים:

אם הפריט שלכם נמכר ב- eBay ארה"ב:

באם לא קיבלתם תשלום מהקונה תוכלו לפתוח מחלוקת בגין פריט שלא שולם במרכז ליישוב מחלוקותהחל מ- 2 ימים לאחר המכירה ועד 32 ימים לאחריה. לקונה יש עד 4 ימים לשלם לאחר פתיחת המחלוקת. במהלך זמן זה, הקונה יכול גם לפנות אליכם ולבקש הארכת תשלום או הסדר אחר. תוכלו להסכים לבקשת הקונה אך אינכם מחויבים להסכים להסדרים מיוחדים. עליכם לסגור את המחלוקת בתוך 36 יום מתאריך המכירה. ביום ה- 37, באם לא סגרתם את המחלוקת, eBay תסגור אותו באופן אוטומטי ולא תקבלו זיכוי על עמלת מכירה. הקונה לא יקבל באופן אוטומטי תיעוד בגין פריט שלא שולם בחשבונו. לאחר סגירת המחלוקת על ידיכם או על ידי eBay לא ניתן לפתוח אותה בשנית.

פתיחת מחלוקת: ציר זמן: 2 עד 32 ימים לאחר המכירה

אם הפריט נמכר ב- eBay בריטניה או eBay אוסטרליה:

ניתן לפתוח מחלוקת בגין פריט שלא שולם במרכז ליישוב מחלוקות בטווח של 7-45 ימים לאחר המכירה אם לא התקבל תשלום מהקונה. לקונה יש עד 7 ימים להשיב למחלוקת. עליכם לסגור את המחלוקת בתוך 60 יום מתאריך המכירה.

  1. תזוכו בגין עמלת המכירה והקונה ידווח לצוות האמון והבטיחות שלנו.
  2. אם לא סגרתם את המחלוקת בתוך 60 יום, eBay תסגור אותה באופן אוטומטי ולא תזוכו על עמלת המכירה.
  3. לאחר סגירת המחלוקת על ידיכם או על ידי eBay לא ניתן לפתוח אותה שנית.

פתיחת מחלוקת: ציר זמן: 7-45 יום לאחר המכירה או מיד אם הקונה אינו רשום עוד ב- eBay.

אם הפריט נמכר ב- eBay גרמניה:

ניתן לפתוח מחלוקת בגין פריט שלא שולם במרכז ליישוב מחלוקות עד 45 יום לאחר המכירה אם לא קיבלתם תשלום מהקונה. לקונה יש עד 7 ימים לשלוח תשלום לאחר פתיחת המחלוקת. במהלך זמן זה, הקונה יכול גם לפנות אליכם ולבקש הארכת תשלום או הסדר אחר. תוכלו להסכים לבקשת הקונה אך אינכם מחויבים להסכים להסדרים מיוחדים.

כיצד תוכלו לפתור את הבעיה?

עליכם לפתוח את המחלוקת באתר eBay של הארץ בה מכרתם את הפריט. עברו למרכז ליישוב מחלוקות או לחצו על הקישור 'המרכז ליישוב מחלוקות' בחלק התחתון של רוב דפי eBay. בחרו באפשרות 'לא קיבלתי עדיין תשלום' ולחצו על 'המשך'.

4. eBay יוצרת קשר עם הקונה כדי לבקש תשלום

ציר זמן:

אנחנו יוצרים קשר עם הקונה מיד לאחר שאתם פותחים את המחלוקת. לקונה יש 4 עד 7 ימים (בהתאם לאתר שבו העסקה התבצעה) מזמן פתיחת המחלוקת כדי לשלם. אם הקונה לא משלם במסגרת הזמן שצוינה, תוכלו לסגור את המחלוקת וייתכן שפריט שלא שולם יתועד בחשבון הקונה. אם הקונה פנה אליכם והסכמתם להאריך את תאריך היעד לתשלום, תוכלו לחכות עד 36 יום לאחר סיום המכירה כדי לסגור את המחלוקת.

5. סגרו את המחלוקת

ציר זמן

החל מ-4 ימים ועד 36 יום מתאריך הרכישה. אם תסגרו את המחלוקת או שתוקפה יפוג (37 יום לאחר פתיחתו), לא תוכלו לפתוח אותה מחדש או לפתוח מחלוקת אחרת בנוגע לרכישה זו. כאשר מחלוקת נסגרת באופן אוטומטי, הקונה לא יקבל באופן אוטומטי תיעוד של פריט שלא שולם בחשבונו. תוכלו לסגור את המחלוקת אם הקונה לא משלם בתוך 4 ימים.

כדי לסגור את המחלוקת:

  1. היכנסו אל המרכז ליישוב מחלוקות ואתרו את המחלוקת.
  2. תחת האם 'קיבלת תשלום מהקונה?' בחרו כן או לא.
  3. ליחצו על סגור מחלוקת.

טיפים להימנעות מפריטים לא משולמים

המחקרים שלנו מראים שבאמצעות יישום מספר טיפים פשוטים ניתן להפחית באופן משמעותי את שיעור הטענות של פריטים שלא שולמו.

  • הקלו על הקונים שלכם לשלם על ידי הצעת PayPal כאמצעי תשלום
  • הוסיפו מידע מפורט על משלוח וטיפול בתיאור הפריט, כמו גם בסעיף המשלוח
  • השתמשו בתכונת Checkout של eBay כדי להקל על קונים לשלם לכם
  • דרשו תשלום מיידי עבור רשומות מסוג קנייה מיידית (Buy It Now)

חסכו זמן ומאמץ ופתחו באופן אוטומטי מחלוקות מסוג "פריט שלא שולם"

באפשרותכם לפתוח מחלוקות באופן אוטומטי באמצעות ה- Unpaid Item Assistant:

1.    היכנסו ל – My eBay והקליקו על הלשונית Account.
2.    הקליקו על Site Preferences, גללו מטה ל – Unpaid Iten Assistant והקליקו edit.
3.    תוכלו להגדיר פתיחה אוטומטית של מחלוקת בגין 'פריט לא שולם" לאחר: 2, 4, 8, 16, 24 או 32 יום מרגע שרשומה נמכרה.
4.    אם אתם לא רואים את האפשרויות הקצרות יותר (למשל, 2 ימים), עליכם לעדכן את ה- Payments preference שלכם.

אם הקונה לא ישלם בתוך פרק הזמן שניתן לו (על פי אתר eBay בו רכש), המחלוקת תיסגר באופן אוטומטי ואתם תקבלו החזר בגין עמלת המכירה. הפריט שלא שולם יתועד בחשבונו של הקונה.