חיפוש למוכרים

חזור למעלה

החזרות ב- eBay

איך החזרות ב- eBay עובדות?

  1. הקונה שולח בקשה להחזרת פריט

  2. אתם מקבלים התראה על הבקשה

  3. אתם שולחים לקונה תווית שילוח להחזרת הפריט

  4. הקונה שולח לכם בחזרה את הפריט

  5. אתם בודקים את הפריט ומבצעים החזר

  6. הבקשה נסגרת

יום בחייו של תהליך החזרות

צפו באינפוגרפיקה הבאה על מנת להבין כיצד עובד תהליך ההחזרות ב- eBay והיכן באפשרותכם לחסוך בזמן ובכסף על ידי התאמה אישית של תהליך ההחזרות.

לצפייה באינפוגרפיקה, הקליקו

ספקו שירות מצוין לאחר המכירה

מדיניות החזורת נדיבה, יחד עם תהליך החזרות פשוט ומהיר, הם כיום היבטים הכרחיים מעיניהם של הקונים באונליין. eBay מעניקה לכם את הגמישות להתאים באופן אישי את הדרך בה אתם מנהלים החזרות ומאפשרת לכם להפוך את התהליך לאוטומטי או לאשר באופן ידני בקשות ספציפיות. עם החזרות ב- eBay אתם יכולים:

  • לאשר באופן אוטומטי או ידני בקשות להחזרת פריט – אתם בוחרים כיצד
  • להציע זיכויים אוטומטיים ולהציע לקונים לשמור את הפריט אצלם
  • לבחור את תווית השילוח המועדפת עליכם לצורך החזרת הפריט בידי הקונה
  • לנתב זיכויים לכתובות ספציפיות
  • להציע החלפה בפריט זהה (Replacement) או החלפה בפריט שונה במחיר דומה (Exchange)
  • לכלול RMAs ועלות החזרה למלאי

 

 

להעניק שירות לאחר המכירה בדרך פשוטה יותר

עם החזרות ב- eBay באפשרותכם להתאים אישית את הדרך בה אתם מנהלים החזרות, החזרים, החלפות בפריט זהה (*replacements) והחלפות בפריט שונה במחיר דומה (*exchanges). בצורה זו התהליך הופך פשוט יותר וחוסך בזמן, גם עבורכם וגם עבור הקונים.

 

*Replacement: קונה מחזיר פריט שרכש, ואתם מחליפים לו אותו בפריט זהה. לדוגמה, הקונה שלכם מחזיר זוג נעליים שרכש ומקבל במקום זוג נעליים זהה.

*Exchange: קונה מחזיר פריט שרכש, ואתם מחליפים לו אותו בפריט שונה במחיר דומה. לדוגמה, הקונה שלכם מחזיר זוג נעליים שרכש ומקבל במקום חולצה (או כל מוצר אחר שאתם מוכרים והוא בעל ערך שווה).

התאימו אישית את הדרך בה אתם מנהלים החזרות

באפשרותכם לבחור מתי לזרז סוגים שונים של בקשות להחזרת פריט על ידי מתן הוראה ל- eBay לעבד אותן בצורה אוטומטית. על מנת לעשות זאת פשוט הגדירו כללים בסיסיים או מתקדמים בהעדפות ההחזרות שלכם ב- My eBay.

לדוגמה: אם אתם תמיד מקבלים בקשות להחזרת פריט ומעניקים החזר במקרים של בגד שאינו תואם למידות הקונה, תוכלו לבחור לאשר בקשות ספציפיות אלו ולשלוח לקונה תווית שילוח להחזרת הפריט על ידי יצירת כלל בסיסי. אם אתם מעוניינים באפשרויות מתקדמות יותר- למשל, לעשות אוטומציה להחזרות רק בקטגוריות או רשימות מסויימות, תוכלו לעשות זאת על ידי יצירת כלל בסיסי או מתקדם.

לאחר שאתם נענים לבקשה להחזרת פריט, עליכם לשלוח לקונה תווית שילוח לטובת החזרת הפריט ולוודא שמעקב אחר הפריט זמין כמה שיותר מהר. אם אתם משלמים עבור המשלוח חזרה, בחרו באופציה של תווית שילוח eBay על מנת להעביר לקונה תווית שילוח באופן אוטומטי. בצורה זו גם תיהנו ממחירים נמוכים יותר וממעקב אוטומטי. אם יש לכם מחירים נמוכים יותר אצל ספק שילוח אחר, תוכלו להעלות תווית שילוח מספק זה.

 

לא משנה באיזו אפשרות תבחרו, הקפידו לוודא שתמיד יש מעקב אחר הפריט על מנת להגן עליכם ועל הקונה בכל בעיה שלא תצוץ במשלוח.

הצעה של החלפה בפריט זהה או החלפה בפריט שונה במחיר דומה היא דרך מצויינת להעניק לקונה חווית קנייה חיובית במקרים בהם יש בעיה עם הפריט מקורי, או במקרים בהם הקונה מעוניין בפריט חדש. תוכלו גם לאפשר לקונה להשאיר אצלו את הפריט במקרים בהם לא תרצו את הפריט בחזרה.

 

טיפ: במקרים בהם אתם מציעים החלפה בפריט זהה או החלפה בפריט שונה במחיר דומה, הקפידו לוודא שיש לכם מלאי מספק של פריטים.

 

*Replacement: החלפה בפריט זהה. קונה מחזיר פריט שרכש, ואתם מחליפים לו אותו בפריט זהה. לדוגמה, הקונה שלכם מחזיר זוג נעליים שרכש ומקבל במקום זוג נעליים זהה.

 

*Exchange: החלפה בפריט שונה במחיר דומה. קונה מחזיר פריט שרכש, ואתם מחליפים לו אותו בפריט שונה. לדוגמה, הקונה שלכם מחזיר זוג נעליים שרכש ומקבל במקום חולצה (או כל מוצר אחר שאתם מוכרים והוא בעל ערך שווה).

שיטות מומלצות

מדיניות החזרות ברורה ונדיבה מושכת יותר קונים

יש סיכוי גדול יותר שקונים ירכשו פריט מסוים כאשר הם יודעים שאם תהיה בעיה כלשהי, יוכלו להחזירו. מסיבה זו הצעה של מדיניות החזרות נדיבה היא מהלך עסקי חכם מצדכם המוכרים. על מנת לנהל את ההחזרות בצורה היעילה ביותר, היו אקטיביים והגיבו לבקשות של קונים במהירות.

העניקו שירות מצוין לאחר המכירה:

 

  • הגדירו מדיניות החזרות תחרותית – בידקו מה מוכרים אחרים מציעים עבור פריטים דומים
  • העניקו פירוט רב ככל האפשר על הפריטים שלכם ועל מצבם, עשו שימוש בתמונות באיכות טובה על מנת להקטין את הסיכויים להחזרות
  • הצהירו בבירור מי משלם עבור המשלוח במקרים של החזרת פריט – אתם או הקונים
  • קבלו החזרות בלי קשר לסיבת ההחזרה, כך הקונים יידעו שאתם עומדים מאחורי הרשומות שלכם
  • זרזו את המשלוח ואת הטיפול בבקשות של החזרת פריט על ידי התאמה אישית ואוטומציה של בקשות להחזרת פריט, או חלקן
  • שקלו להציע החזרות חינם על מנת להגדיל את המכירות ואת ביטחון הקונים
  • הציעו חלון החזרות נדיב במיוחד – 30 ימים ומעלה הם חלון זמן אטרקטיבי במיוחד עבור קונים, ההכרחי עבור מוכרים בדירוג Top Rated seller
  • הציעו חלון החזרות של 60 יום במשך תקופת החגים, כך הקונים שלכם ייקנו בביטחון בחודשים נובמבר ודצמבר
  • במקרים של החזרת פריט, המתינו שהפריטים יוחזרו לכם ובדקו אותם היטב בטרם תעניקו החזר
  • העניקו החזרים במהירות – ההמלצה היא בתוך יומיים מרגע קבלת הפריט בחזרה
  • פנו ל- eBay בבקשה להתערב במקרים בהם אתם לא מצליחים להגיע לכדי פיתרון מחלוקת עם הקונה שלכם
  • ודאו כי יש לכם כתובת מעודכנת לטובת החזרת הפריט. תוכלו לנהל מספר כתובות להחזרת הפריט דרך העדפות ההחזרות (return prefernces)

 

כלים ומשאבים

  • תוויות eBay*: חסכו זמן וכסף עם המשלוחים של USPS ו- FedEx למדו עוד
  • ספקי לוגיסטיקה: שלחו בדרך בה אתם רוצים עם מבחר של אפשרויות שילוח מצאו חברת שילוח
  • מחשבון משלוחים: הדרך הפשוטה להעריך עלות שילוח למדו עוד

 

*אפשרות זו רלוונטית במידה ומיקום הפריט וכתובת הקונה בארה"ב