חיפוש למוכרים

חזור למעלה

ביטול עסקה לאחר מכירה

ביטול עסקה מתאפשר הן מצד הקונים והן מצד המוכרים, להן פירוט לגבי שני התרחישים.

ביטול ביוזמת המוכר

כמוכרים, ייתכן ותיאלצו לבטל עסקה מעת לעת. לדוגמה : מקרים בהם גיליתם שהעליתם למכירה פריט פגום, או ביצעתם טעות בהעלאת הרשומה.

אם מכרתם פריט, אך אין באפשרותכם להשלים את המכירה, תוכלו לבטל את העסקה דרך "My eBay" או דרך ה- Seller Hub. במקרים בהם אתם נאלצים לבטל עסקה, מומלץ ראשית ליידע את הקונה ואף להסביר מדוע. להלן מספר דגשים:

  • מוכרים יכולים לבטל עסקה עד 30 יום לאחר המכירה במידה והפריט טרם נשלח, וזאת גם אם הקונה כבר שילם בגין הפריט
  • באפשרותכם לבחור האם הביטול מתבצע לבקשת הקונה (לא ישאיר בעסקה ליקוי- defect), או עקב מחסור במלאי (ישאיר בעסקה ליקוי- defect)
  • עליכם לזכות את הקונה בתוך 10 ימי עבודה
  • לא תוכלו לבטל עסקה במידה והקונה כבר פתח בקשה לביטול עסקה בגין 'פריט שלא התקבל'
  • לא תוכלו לבטל עסקה במידה וכבר פתחתם מקרה מסוג 'פריט שלא שולם'
  • במידה וברכישה מעורבים מספר פריטים, באפשרותכם לבטל את העסקה כולה בלבד, ולא רכישה של פריטים ספציפיים במסגרתה

כך תבטלו עסקה דרך My eBay:

  1. גלשו ל- My eBay, הקליקו על Sold, ואתרו את הפריט
  2. בתפריט More actions הקליקו על Cancel this order
  3. בחרו בסיבה לביטול ועקבו אחר ההוראות

ביטול ביוזמת הקונה:

  • קונה יכול לבקש ביטול עסקה בפרק זמן של עד שעה מרגע רכישת הפריט, וזאת רק במידה והפריט טרם נשלח. בהמשך לזאת, קונה רשאי לבטל עסקה גם אם כבר ביצע את התשלום

  • כאשר קונה מבקש לבטל עסקה, ברשותכם 3 ימים להיענות או לסרב לבקשה

  • במידה ואתם מאשרים את בקשת הביטול והקונה כבר שילם על הפריט, ברשותכם 10 ימים לזכות את הקונה, כאשר תמיד מוטב להקדים ולזכות את הקונה במידת האפשר

  • כאשר קונה יוזם בקשה לביטול עסקה ואתם מאשרים אותה, אין באפשרותו של הקונה להשאיר תגובה נייטרלית או שלילית ו/או דירוג מוכר מפורט (DSR) נמוך על העסקה

  • עם זאת, במידה ולא תאשרו את בקשתו של הקונה לביטול העסקה, העסקה תמשיך להתקיים והקונה יוכל להשאיר תגובה נייטרלית או שלילית ו/או דירוג מוכר מפורט (DSR) נמוך
    על העסקה. קחו זאת בחשבון כאשר אתם שוקלים האם להיענות בחיוב לבקשה לביטול עסקה

זיכוי לקונה לאחר ביטול עסקה:

  • במידה והקונה שילם דרך PayPal הוא יזוכה מיידית דרך חשבונו שם. ברגע שהקונה יזוכה, הבקשה לביטול עסקה תושלם מבחינת eBay
  • במידה והקונה שילם דרך אמצעי תשלום אחר, ברשותכם 10 ימי עבודה לזכות אותו דרך אמצעי התשלום בו עשה שימוש. הבקשה לביטול עסקה תושלם מבחינת eBay לאחר שהקונה יאשר מול eBay שהתקבל אצלו זיכוי, או כאשר לא תתקבל ממנו תשובה בנושא במשך 10 ימים
  • במידה ונעניתם לבקשת הביטול דרך "My eBay" או דרך ה- Seller Hub אך לא זיכיתם את הקונה תוך 10 ימי עבודה כנדרש, הבקשה לביטול עסקה תיסגר כ- "ללא הצלחה"
  • במידה ולא זיכיתם את הקונה בתוך 10 ימי עבודה כנדרש, באפשרותו של הקונה לפתוח מחלוקת (case) ב- eBay money back guarantee בגין 'פריט שאינו התקבל'. במידה והפריט כבר נשלח לקונה, באפשרותו של הקונה לפתוח בקשה להחזרת פריט. לימדו עוד על החזרת פריט>>

החזר של עמלת המכירה למוכר לאחר ביטול עסקה:

  • על מנת לקבל החזר עבור עמלת המכירה (Final value fee) עליכם להשלים את תהליך ביטול העסקה. תהליך ביטול עסקה יושלם לאחר שהקונה יזוכה עבור הרכישה
  • eBay תזכה אתכם עבור עמלת המכירה  (Final value fee) בתוך פרק זמן של 7 עד 10 ימי עבודה מהרגע בו יושלם ביטול העסקה
  • כאשר אתם מבטלים עסקה, הקונים עלול להתאכזב ולחוש שלא כיבדתם את הצד שלהם בעסקה
  • כאשר אתם מבטלים עסקה, הקונה עדיין יכול להשאיר משוב שלילי או נייטרלי על העסקה, קחו זאת בחשבון ולימדו לעתיד כיצד להימנע מביטולי עסקה מהצד שלכם
  • כאשר אתם מבטלים עסקה, הדבר עשוי להיחשב כליקוי (defect) ולפגוע במוניטין המוכר שלכם
  • כמוכרים, עצם העלאת הרשומה הינה התחייבות להשלים את העסקה כאשר פריט יימכר.  לפיכך, לביטול עסקה עשויות להיות השלכות שליליות. למידע נוסף היכנסו ל eBay User Agreement
  •  לאחר ביטול עסקה, אין באפשרותכם לפנות לeBay בבקשה לסיוע עם העסקה, ואין באפשרותם לפתוח אותה מחדש
  •  במידה וקונה פותח בקשה לביטול עסקה – אשרו תמיד
  •  אל תזכו את הלקוח בנפרד, פתחו בקשת ביטול דרך המערכת וכך תמנעו מליקוי (defect)
  •  אל תחזירו את הכסף במערכת של PayPal בטרם פתחתם בקשת ביטול עסקה ב- eBay
  •  בקשה לביטול עסקה צריכה להיפתח באתר בו התבצעה העסקה